Nieuwsbrief juni 2010

De kunst van hartnavigatie

Delivered from the heart.

Dit is een test… deze nieuwsbrief verschijnt niet in het overzicht op de website.
Uit het verhaal van Johnny the bagger blijkt: ‘Great service comes from the heart’.
Zijn klanten worden echt positief geraakt. Johnny’s persoonlijke en hartelijke benadering maakt hun hart blijkbaar blij. En Johnny geniet net zo veel! Methoden over klantbenadering, klantvriendelijkheid, je klant als fan… reiken verschillende ideeën aan. Ze geven handvatten en kennis. Het zijn inspiratiebronnen die helpen om vorm te geven aan het handelen.Om echt een persoonlijk en authentiek verschil te maken: ga je ook te rade bij jezelf en kijkt hoe het voor jou persoonlijk werkt. Je betrekt je hart. Anders is het een truc en dat voelen mensen. Pas als je authentiek bent kun je werkelijk de persoonlijke vorm aan je acties geven waar de ander warm voor loopt

Je eigen hart betrekken in De kunst van hartnavigatie

De kunst van hartnavigatie is een uitdagende, korte, speelse verkenningstocht naar de kwaliteiten en de werking van het hart. We gaan op pad als experimenterende kunstenaars: met een open geest, nieuwsgierig, en zelf ervarend. En dan vindt je creatieve oplossingen! Het geheel is een aantrekkelijke combinatie zijn van artistieke / theatrale elementen, persoonlijke oefeningen en creatieve expressie.

De vorm is uitnodigend en zorgvuldig, nergens dwingend. Mensen ervaren zichzelf en experimenteren, zowel individueel als met elkaar, met hun eigen hartsgevoelens en percepties. Ze doen dat in verschillende oefeningen zoals een visualisatie, het werk met beelden en brainstorm. De setting van een spannende verkenning als kunstenaar in een hartelijke sfeer maakt dat plezierig om te doen Net zoals topsporters hun wedstrijd voorbereiden met visualisaties, daarbij werkelijk de reacties van hun lichaam voelen en trainen, en hun resultaten verbeteren, lijken onze experimenten spel maar hebben wel degelijk hun effect!

We verkennen in De Kunst van hartnavigatie ook onze manieren van kijken die hartelijkheid verhinderen of juist stimuleren. We nemen de wereld om ons heen immers waar vanuit onze innerlijke overtuigingen. Hoe werkt dat en wat kun je doen om helderheid te vinden? In kunstenaarstermen: ‘Beauty is in the eye of the beholder’. Bijzonder is dat deelnemers geen uitkomsten krijgen voorgehouden maar juist hun persoonlijke antwoorden ervaren

De sfeer

Hartskwaliteiten kenmerken ook de sfeer van de workshop. De ruimte wordt passend ingericht. En de deelnemers worden vanuit het hart benaderd. Niet zoet, wel oprecht geinteresseerd en open. Ook worden ze verwend met kleine attenties en verrassingen. De deelnemers kunnen dat als ‘rolmodel’ opvatten. Maar vooral ervaren ze zelf nog eens hoe goed het kan voelen als een ander ‘net dat beetje extra’ voor je doet.

Wat maken de deelnemers mee?

  • Ze ervaren hun eigen hartskwaliteiten
  • vanuit die ervaring vinden ze ideeen om klanten een goed gevoel te geven
  • Ze ervaren op speelse, uitdagende en vreugdevolle manier meer kennis over
  • de verlangens en de werking van het hart.
  • Ze kunnen hun klanten beter creatief en vanuit hun hart gaan benaderen
  • en ze worden hartelijk verwend en hebben vermoedelijk plezier
  • De workshop heeft nog een subtiel vervolg dat deelnemers later per post ontvangen.
Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *